Opinie Google – dlaczego warto dbać o swoją reputację w Internecie?

Opinie o firmie to bardzo ważne kryterium, jakim najczęściej kierują się klienci przed zakupem danego towaru czy skorzystaniem z usług. Jeszcze większe znaczenie mają opinie Google, czyli komentarze, recenzje zamieszczane przez użytkowników w wizytówce firmy na temat oferowanych przez nią produktów czy usług. Są one o tyle ważne, ponieważ większość osób w oparciu o opinie innych decyduje się na zakup, a czasem pozytywne opinie mogą wręcz nas skłonić do zakupu danej rzeczy, choć wcześniej wcale jej nie planowaliśmy. Jak więc widać, opinie Google mają wielką moc i warto zadbać, aby recenzje pojawiające się w naszej wizytówce były jak najbardziej pozytywne, a w razie pojawienia się negatywnych komentarzy odpowiednio na nie reagować.

Opinie Google – na co jeszcze wpływają?

O pozytywne opinie warto dbać nie tylko po to, aby zdobyć innych potencjalnych klientów, którzy sugerując się opiniami poprzednich użytkowników, chętnie wybiorą naszą firmę. Warto wiedzieć, że opinie Google wpływają również na nasze pozycje w wynikach wyszukiwania. Im więcej pozytywnych opinii posiada firma, tym będzie znajdować się na wyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Dlaczego jest to tak istotne?  Zazwyczaj użytkownicy decydują się na usługi firm znajdujących się na pierwszych stronach wyszukiwarki, najlepiej w pierwszej dziesiątce. Im więcej pozytywnych opinii Google będzie posiadać firma, tym większą pozycję zajmie w rankingu wyników wyszukiwania. Warto więc zachęcić klientów do wystawiania opinii poprzez np. wysłanie na maila linku przekierowującego do miejsca, gdzie można napisać taką opinię. Można również zlecić zamieszczanie pozytywnych opinii firmom, specjalizującym się w zarządzaniu wizerunkiem firm w Internecie. To bardzo prosty i szybki sposób, by zyskać zaufanie klientów oraz zwiększyć pozycje w wynikach wyszukiwarki Google.